DOLAR 32,2053 -0.22%
EURO 35,1156 -0.22%
ALTIN 2.498,171,32
BITCOIN %
Ankara
26°

AÇIK

20:22

AKŞAM'A KALAN SÜRE

87 okunma

Denizaltıyla kaybolan 5 kişi için süre daralıyor: 2 kaşif, baba-oğul ve kaptan… Titanik’e ölüm dalışı

ABONE OL
21 Haziran 2023 09:30
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Titanik enkazına keşif dalışı yapan 6.5 metre uzunluğundaki Titan adlı denizaltı kayboldu. İçinde 5 kişi bulunan araçla iletişim, pazar günü dalışa geçtikten 1 saat 45 dakika sonra kesildi. Titan’ın işletmecisinin alarma geçirdiği ABD, Kanada ve Fransa, deniz aracını arıyor. Araçta, amatör denizaltıyı işleten OceanGate şirketinin CEO’su Stockton Rush (61), İngiliz milyarder Hamish Harding, Pakistan’ın en zenginlerinden Davud ailesinin iki üyesi ve Fransız kâşif Paul-Henri Nargeolet vardı. Konuklar, Titan’a binmek için 250 bin dolara (yaklaşık 6 milyon TL) bilet satın almıştı.

UZAY TURİSTİ OLMUŞTU

– Dubai’de yaşayan 58 yaşındaki İngiliz milyarder Hamish Harding, macera tutkusuyla biliniyor. Geçmişte, 11 km derinliği ile Dünya’nın en dip noktası olan Mariana Çukuru’na denizaltı ile inen Harding, üç Guinness Dünya Rekoru sahibi. Maceraperest milyarder, Haziran 2022’de Jeff Bezos’un şirketi Blue Origin ile uzaya gitmişti. Harding’in şirketi Action Havacılık, özel uçak satışı yapıyor.

PAKİSTANLI ZENGİNLERDEN

– Pakistan’ın en zenginlerinden olan Şahzade Davud (48), Titanik keşfine 19 yaşındaki oğlu Süleyman ile katıldı. Pakistan’da doğup İngiltere’de hukuk eğitimi alan Şahzade; enerji, tarım, kimya ve telekomünikasyon alanlarında yatırımları bulunan Engro Holding’te başkan yardımcısı. Şirketin sahibiyse babası. Şahzade, İngiltere Kralı Charles’ın gençlere burs sağladığı “Prince’s Trust” vakfı ve Dünya dışı yaşam arayan California merkezli SETI Enstitüsü’nün yönetiminde.

ÜNLÜ FRANSIZ KÂŞİF

– Tanınmış Fransız kâşif Paul-Henri Nargeolet (73) gemideki en yaşlı isim. Sık sık Titan seferine benzer derin denizaltı dalışları yapan Nargeolet, 2019 yılında verdiği bir röportajda risklere dair, “İster 11 metre ister 11 kilometre aşağıda olun, kötü bir şey olursa sonuç hep aynıdır: Eve dönemezsiniz” demişti.

DENİZALTININ CEO’SU

– Titan seferinin kaptanı OceanGate şirketinin CEO’su Stockton Rush, geçen yıl verdiği bir röportajda denizaltının güvenli olduğunda ısrar etmişti. Titan için en büyük riskin terk edilmiş balık ağları gibi aracın takılacağı şeyler olduğunu söyleyen Rush, kullandıkları basit Xbox kumandasının seferleri gerçekleştirmeleri için yeterli olmasıyla övünmüştü. Rush verdiği demeçte, denizaltıların karıştığı büyük kazalar olmadığını söylerken “biraz risk almak gerektiğini” de ifade etmişti.

BİLGİ NOTU

Efsanevi Titanik yolcu gemisi, Nisan 1912’de İngiltere’den ABD’ye gitmek üzere çıktığı ilk seferde 2220 yolcusu ile buzdağına çarparak batmış, kazada 1500’den fazla kişi ölmüştü. Enkazı 1985 yılında 3800 metre derinlikte bulunan geminin hikâyesi, filmlere konu oldu.

HİPOTERMİ RİSKİ YÜKSEK

Karbon fiberden üretilen aracın tamamen ezilmeden önce 4000 metre derinliğe kadar basınca dayanabildiği biliniyor. Öte yandan denizaltı kapağını içeriden açıp aracı terk etmek mümkün değil, içeridekilerin oksijen yetersizliğinden önce soğuk hava nedeniyle vücut ısılarında tehlikeli düşüş yani hipotermi yaşayabileceği belirtildi.

MARMARA DENİZİ KADAR BİR ALAN

ABD, Kanada ve Fransa hem havadan hem de karadan Titan’ın izini bulmaya çalışıyor. Sefere 96 saat yetecek oksijen yüküyle çıkan araçta havanın Türkiye saatiyle perşembe günü 14.00’te tükeneceği hesaplanıyor. Kanada’nın Newfoundland kıyılarından 650 km açıkta aramalar, Marmara Denizi’nden biraz daha büyük bir alanda yapılıyor. Askeri uzmanlar, sadece 6.5 metrelik bir deniz aracını bulmanın zor olduğunu söylüyor. Aramalara, ABD iki adet C-130 Hercules Kanada, P-8 Poseidon uçağı ile katılıyor. Ayrıca çok sayıda gemi deniz yüzeyini tarıyor.

BULUNSA DA ÇIKARILAMAYABİLİR

Askeri uzmanlar, araç bulunsa bile onu oradan çekip çıkarmanın mümkün olmayabileceğini, askeri kurtarma teçhizatlarının en fazla 500 metre derinliğe erişebildiğini ifade etti. Faciaya dönen Titan’ın pazar günkü seferi, OceanGate’in bu yıl yaptığı üçüncü turdu. Derinlik yüzünden canlı bağlantı kurmanın olanaksız olduğu araç normalde su yüzeyindeki ana gemiyle her 15 dakikada bir gönderdiği kısa mesajlar ile iletişim sağlıyordu. Bir şeylerin ters gittiği bu mesajların kesilmesiyle anlaşıldı.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
dedektiffixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayangaziantep bayan escorthaberevden eve nakliyatescort bayanwebmaster forum
dedektif | özel dedektif | fixbet giriş